Parkinson, Choroba Parkinsona, Żyć z chorobą Parkinsona, Parkinson, Choroba Parkinsona, Żyć z chorobą Parkinsona,



Pytania do lekarza

ZADAJ PYTANIE LEKARZOWI

Małgorzata Puternicka
Moja ciocia od 2 lat ma stwierdzony Parkinsonizm(Parkinsona?).Poczatkowo objawy miala polegajace na zarotach glowy.Po wyeliminowaniu roznych schorzen, kiedy doszly dodatkowo trudnosci z mowa(znakomite rozumienie,pamiec) trudnosci z wyslawianiem zdignozowano Parkinsona. Ciocia ma rehabilitanta , ale praktycznie tylko z nim chodzi powoli, pozostaly czas na wozku.Cierpi na silne bole kolan ,co 6 tygodni dostaje blokade. Czy mozliwe jest aby bole kolan (szczegolnie silne z jednej strony)byly nastepestwem Prkinsona?Czy nalezy robic blokady czy moze podawac jakis lek?Lekarka leczaca stwierdzila ,ze jest bardzo szybka progresja choroby...Ciocia ma 76 lat, opiekuje sie Nia schorowany 80 letni maz. Maja do pomocy calodobowo opiekunke. Czy jest w Wrszawie jakis specjalistyczny osrodek leczenia Parkinsona? Cy mozna zahamowac postepujace zwiotczenie miesni krtani ktore powoduja ,ze ciocia coraz gorzej mowi?Jesli postep choroby jest tak szybki jak mowi lekarka -jakie sa rokowania ? Chcialabym im jakos pomoc, ale ja mieszkam w Gdansku i moge np zorganizowac jakos konsultacje w warszawie ,ale takze musze wiedziec czy np nie szukac jakiegos domu opieki dla nich obojga...bo jesli cicoia na stale juz bedzie lezala w lozku chyba innego wyjscia nie bedzie.Bardzo prosze o poradę

Zawroty głowy i bóle kolan nie należą do typowych objawów choroby Parkinsona. Główne jej objawy to spowolnienie, sztywność mięśniowa, drżenie spoczynkowe kończyn i zaburzenia postawy. Być może Pani Ciocia cierpi na zaburzenia podobne do choroby Parkinsona, tzw. parkinsonizm atypowy. Pomysł konsultacji uważam za bardzo dobry, należy zgłosić się na wizytę do Poradni Chorób Pozapiramidowych (działającej przy fundacji lub przy większości szpitali klinicznych w Warszawie). W Gdańsku wybitnym specjalistą w zakresie choroby Parkinsona jest dr hab. med. Jarosław Sławek

 

Aleksandra M.
Witam! Chciałabym dowiedzieć sie, czy alkohol ma wpływ na branie leku o nazwie Madopar 125. Pytam, gdyż mam znajomego, który choruję na tę właśnie chorobę od niecałego roku, choroba jednak szybko postępuje, a mimo to on nie stroni od alkoholu. Czy powinniśmy go od tego odciągnąć, pilnowac, aby znacząco ograniczył alkohol w swojej diecie?

Stosowanie leków działających na układ nerwowych, w tym Madoparu, powinno wyeliminować lub znacznie ograniczyć stosowanie alkoholu. Należy dodać, że nadużywanie alkoholu ma niekorzystny wpływ na zdrowie, niezależnie od przyjmowania środków farmakologicznych.

Bożena Granecka
Gdzie mogę się udać aby uzyskać pomoc /Warszawa/.Moja mama /77/ dostała wysokiej temperaury /39/ i zaczęła drobić /chód/. Była w dwóch szpitalach. W pierwszym stwierdzono pekniecie pęcherzyka żółciowego i zastosowano leczenie.Mama w szpitalu błądziła po korytarzu i nie mogła znaleźć sali, trzęsła się. W drugim szpitalu poddano ją badaniu dróg żółciowych z kontrastem. Po tym badaniu była najpierw pobudzona a nastepnie senna. Przez trzy dni nie było z nią kontaktu /sen, brak przytomności/, została przeniesiona na salę intensywnego nadzoru. Od tamtej pory nie może sama usiąść ani wstać, korzysta z pampersów, ma maskowatą twarz, mówi z trudem ale jest logiczna w swoich wypowiedziach.wykluczono udar. Bożena

Objawy te mogą sugerować nasilenie choroby Parkinsona, być może Pani Mama wcześniej miała te objawy, ale w mniejszym nasileniu, a zapalenie pęcherzyka i gorączka doprowadziło do „dekompensacji” stanu pacjentki. Większość chorych cierpiących na chorobę Parkinsona pogarsza się pod wpływem gorączki lub infekcji. W przypadku Pani Mamy konieczna jest konsultacja neurologa, najlepiej specjalisty z zakresu chorób pozapiramidowych.

beata dudek
ojciec mój zażywa madopar i często już nie pomaga czy jest może jeszcze inne lekarstwo

Do Madoparu można spróbować dołączyć inne leki np. Amantadynę,(2x1tabl), Comtan lub niestety znacznie droższe tj. Requip.
Zbigniew
Mam 75 lat, 36- letnią cukrzycę i od 13 lat chorobę Parkinsona, leczoną Madoparem (blisko 1500mg) i po 1 tabletce\dzień Akineton i Sagam. Od około 10 lat zmagam się z zaparciem. Stosowałem zioła, lewatywy, siemie lnu, otręby, tran, oleje roślinę, wlewki Rectanal, ostanio czopki Bisacodyl, ale i one tracą skuteczność. Liczyłem na to, że są jeszcze inne leki działające na zwieracz odbytu, ale z rozmowy z lekarzem rodzinnym dowiedziałem się, że takwych nie ma. Pytanie: Co robić, aby skutecznie rozwiązać ten problem? Zbigniew

Po pierwsze powinien Pan przyjmować minimum 2 litry płynów dziennie, ponadto należy wyeliminować z diety:  białe pieczywo, ( zastąpić je niewielką ilością ciemnego maksymalnie 3 kromki na dobę), czekoladę, ograniczyć produkty pochodzenia mącznego, spożycie herbaty. W diecie oprócz otrąb, jogurtów, powinny pojawić się buraki ( w dosyć dużych ilościach) oraz inne warzywa i owoce . Ponadto proponuje przyjmowanie laktulozy 3x1łyżke na dobę. Należy starać się wypróżniać codziennie. Ponadto pobudzająca perystaltykę jest także aktywność fizyczna (wskazane są długie spacery). W przypadku dalszych niepowodzeń należy rozważyć wizytę u gastroenterologa.

<< poprzednie 5 następne 5 >>
Do góry
Copyright 2004-2014 parkinson.sos.pl - Fundacja "Żyć z chorobą Parkinsona"